Hodně informací, málo místa? Zachrání vás kód Datamatrix 

Pokud sledujete náš blog pravidelně, kódy dobře znáte. Dost možná si vzpomenete, že čárový kód vznikl náhodou, když jeho tvůrce hrábl na pláži rukou do písku. Nebo že se QR kód často mylně zaměňuje s jeho “dvojčetem” DMC kódem, jinak také 2D kódem Datamatrix. Naději do tohoto kódu vkládají třeba výrobci potravin. Hned z několika důvodů. 

2D kód Datamatrix (nejen) pro potraviny 

Ne vždy nabízí výrobek člověku dostatek místa k uvedení všech požadovaných informací. Třeba důraz na bezpečnost potravin je obrovský, normy rok od roku přísnější. A tak se výrobci ohlíží po způsobech, jak nezávadnost svých produktů celistvě doložit a prokázat. Řešení naštěstí nabízí moderní technologie. Díky nim dokážete vtěsnat veškeré důležité informace i na opravdu titěrné výrobky. 

Všichni známe z obchodů čárové kódy. Běžně se také setkáváme s 2D kódy. DMC neboli Datamatrix, který často zaměňujeme za QR kód, unese podstatně více informací, a co je možná ještě podstatnější – potřebuje k tomu ještě méně místa. 

Vezměme si pro příklad již zmíněné potravy. Datamatrix dokáže uchovat datum spotřeby, původ potraviny, číslo šarže, což má mimořádný význam pro případný tracking. Dále cenu, hmotnost, sériové číslo i datum balení. Zkrátka obrovské množství důležitých informací na pár milimetrech čtverečních. 

Nemluvě o tom, že menší popisové pole znamená v průběhu času i úsporu peněz. 

Datamatrix jako cesta šetrnosti? 

Je pravděpodobné, že význam kódů v potravinářském průmyslu do budoucna ještě vzroste. Údaje o hmotnosti, původu, datu spotřeby a datu balení mohou hrát v budoucnu ještě větší roli než doposud. Vše závisí na debatě o plýtvání potravinami, jejíž hlasy je v poslední době slyšet stále častěji. 

V praxi tuto úlohu kód Datamatrix plní už nějaký pátek třeba v pobočkách australského řetězce Woolworth. Když obsluha u pokladny načte kód výrobků s blížícím se datem expirace, upozorní ji na to systém. Prodavač následně upozorní zákazníka. Cílem opatření je především to, aby si zákazník stihl výrobek spotřebovat včas. A ten následně neskončil v koši, jako se to ročně přihodí bezmála stovce tun potravin.

Lámete si hlavu s průmyslovým značením? Nechte to na nás!
Najdeme technologii, která vám nejvíc sedne. Dejte nám vědět.

 

 
 
ÚVODNÍ STRÁNKAKONTAKTCHCETE PORADIT?